سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز ضمن مردود خواندن ادعای دادستان کل آمریکا درباره انتخابات این کشور گفت که مقامات دولت آمریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلی این کشور را، با فرافکنی و اتهام زنی به دیگران، در خارج از مرزهای این کشور جستجو کنند.

کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ادعای دادستان آمریکا که مدعی اقدامات تهاجمی برخی کشورها از جمله ایران برای تاثیرگذاری بر روند و نتایج انتخابات آمریکا شد، واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت.

«مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا، شامگاه چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه با طرح این ادعا عنوان کرد که در مقابل تلاش‌های روسیه، چین یا هر بازیگر خارجی دیگری همچون ایران که به دنبال مداخله در انتخابات آمریکا هستند حتما بدون واکنش نخواهیم بود و با آنها مقابله می‌کنیم.

ناصر کنعانی در همین رابطه و در واکنش به این ادعا امروز (جمعه) ۱۶ شهریور اظهار داشت: یک بار دیگر این ادعاهای تکراری را بی‌اساس، مغرضانه و دارای مصارف سیاسی داخلی در آمریکا دانسته و چنین اتهاماتی را مردود اعلام می‌کنیم.

وی عنوان کرد: مقامات دولت آمریکا نمی‌توانند ترمیم شکاف‌ها و مشکلات داخلی این کشور را که ریشه‌های ساختاری، سیاسی و اجتماعی دارد، با فرافکنی و اتهام زنی به دیگران، در خارج از مرزهای این کشور جستجو کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: دولت آمریکا که پیشرو در مداخلات غیرقانونی در امور داخلی دیگر کشورهای مستقل بوده و فهرست بلند بالایی از چنین اقدامات مخربی را در کارنامه خود دارد، نمی‌تواند با اتهام زنی به دیگر کشورها، مشکلات و بحران‌های داخلی خود را به سایر کشورها منتسب کرده و بر سابقه سیاه رفتارهای مداخله جویانه و فراقانونی خود در امور داخلی کشورهای مستقل سرپوش بگذارد.

پیش از این (۳۰ مرداد) دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به بیانیه مشترک نهادهای اطلاعاتی و سایبری درباره دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این ادعاها را بی‌اساس و فاقد هرگونه وجاهت خواند و اعلام کرد: همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ایم ایران هیچ هدف و انگیزه‌ای برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد. اگر دولت آمریکا در این ادعا صادق است، اسناد خود را در اختیار ما قرار دهد تا پاسخ ما را دریافت کنند.

کد خبر 879103
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رستم ایران IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    1 2
    اگر ایران، توان تغیر ،سرنوشت شما را دارد،،،بی درتگ تحریم ها را لغو ورابطه خصمانه خود راتغیر دهید
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    چرا دادستان کشور ما ادعایی بر علیه این همه جنایات کشور آمریکا بر علیه کشور ما ندارد؟